Publicador de continguts

Telefonia

Vaig contractar una tarifa i la companyia de telefonia ha pujat el preu sense notificar-ho i les cridades em surten molt més cares. Puc reclamar?

Qualsevol proposta de modificació de les condicions contractuals ha de ser comunicada a l'abonat amb una antelació mínima d'1 mes, i se li informarà del seu dret a resoldre anticipadament el contracte sense penalització en el cas de no acceptació de les noves condicions.

És vàlid el contracte d'una nova línia de telefonia si es realitza per internet o per telèfon?

Sí. Ara bé, en les contractacions per via telefònica o electrònica l'usuari té 14 dies naturals per desistir des que rep el contracte. L'operador ha d'informar a l'usuari d'aquest dret.

Què és la portabilitat?

La portabilitat garanteix a l'usuari poder canviar d'operador de telefonia conservant el seu número de telèfon. El procés de portabilitat de telefonia ha de dur-se a terme en el termini d'un dia . La portabilitat pot cancel·lar-se fins a les 14 hores del dia anterior al canvi.

Què és el servei universal?

Telefónica té l'obligació d'oferir la possibilitat de connexió inicial a la xarxa telefònica des d'una ubicació fixa a qui ho sol·liciti, ajustant-se als principis de no discriminació, transparència, publicitat i flexibilitat. L'operador designat haurà de satisfer cada sol·licitud raonable de connexió inicial a la xarxa telefònica pública en un termini màxim de 60 dies naturals a partir de la recepció de la sol·licitud. En el cas de no poder realitzar el subministrament en aquest termini, sense intervenir causes de força major o altres imputables al sol·licitant, li ha de compensar automàticament i li eximirà del pagament d'un número de quotes mensuals d'abonament equivalents al número de mesos o fracció en què s'hagi superat el termini, tret que s'hagi autoritzat a l'operadora un termini superior per la necessitat d'obtenir permisos.

Data darrera modificació: 8 de març de 2023